تفاوت کاغذ دیواری با پوستر دیواری

تفاوت کاغذ دیواری با پوستر دیواری

تفاوت کاغذ دیواری با پوستر دیواری

کاغذ دیواری چیست؟

کاغذ دیواری موادی است که در دکوراسیون داخلی برای تزئین دیوار های داخلی ساختمان های عمومی استفاده می شود. معمولاً به صورت رول به فروش می رسد و با استفاده از چسب کاغذ دیواری، روی دیوار اجرا می شود. کاغذ دیواری ها می توانند به صورت “کاغذ آستری” (به گونه ای که بتوان آن ها را رنگ آمیزی کرد یا برای پوشش سطوح ناهموار و عیوب جزیی دیوار استفاده کرد)، بافت دار، با طرح الگوی تکراری منظم، یا بصورت یک طرح بزرگ و تکراری که روی مجموعه ای از ورق ها حمل می شود. همچنین کوچک ترین مستطیلی که می توان آن را کاشی کرد و کل الگو را تشکیل داد، به عنوان تکرار الگو شناخته می شود.

پوستر دیواری چیست؟

پوستر دیواری معمولاً به عنوان بخشی از دکوراسیون یک محیط در نظر گرفته می شود که هم‌ جنبه متنی دارد و هم‌ جنبه گرافیکی. پوسترها معمولاً ورق های کاغذ یا مقوا هستند که با نوار چسب، انگشت شست یا مکانیسم های دیگر به دیوار وصل می شوند. پوسترها همچنین می توانند در فضا های عمومی برای انتشار یک خبر، یک رویداد و غیره استفاده شوند. این مورد مربوط به پوستر فیلمی است که قرار است اکران شود یا کنسرتی که قرار است در یک شهر اجرا شود. لازم به ذکر است که اساساً خوانندگان به عنوان ادعایی برای انتشار آلبوم جدید در بازار به سمت پوسترها می روند.

پوستر دیواری چهره خطاطی در اصفهان

هدف از پوسترها

وظیفه اصلی یک پوستر جذب مخاطب متحرک با یک پیام است. هنگام طراحی پوستر دیواری، طراحی آن را با دقت برنامه ریزی کنید زیرا شما زمان کوتاهی برای جلب توجه خوانندگان خود و جلب توجه آنها خواهید داشت. به یکی از جنبه های اطلاعاتی که باید پیام را منتقل کند فکر کنید و طرح خود را حول آن برنامه ریزی کنید. رایج ترین نوع پوستر دیواری، پوستر رول می باشد که بیشتر اوقات با فرمت A0 چاپ می شود و می توان آن را به صورت رول در یک پوشش محافظ حمل کرد.

انواع کاغذ دیواری

  • کاغذ دیواری سنتی: کاغذ دیواری سنتی از مواد بافته شده و وینیل ساخته شده بود که حذف آنها سخت بود و برای محیط زیست خشن بود. امروزه کاغذ دیواری ها دارای طیف وسیعی از مواد آسان برای حذف، بادوام و درجه حرارت مطلوب هستند.
  • کاغذ دیواری جدید: کاغذ دیواری از پیش چسبیده یک نسخه جدید و بهبود یافته از کاغذ دیواری سنتی با چسب فعال کننده آب است که به کاربران اجازه می دهد از هزینه اضافی و آشفتگی خمیر صرف نظر کنند. مواد سازگار با محیط زیست جایگزین سبز رنگی را ارائه می دهند که پایدار بوده و فاقد وینیل، VOC و پلاستیک ساز است. همچنین دارای طرح ها و سبک های بی پایان هستند.

تفاوت کاغذ دیواری با پوستر دیواری چیست‌؟

1- مدرن و قابل تنظیم

پوستر دیواری ساخته شده از کاغذ دیواری های مدرن و قابل تنظیم هستند. برخلاف کاغذ دیواری، پوستر های دیواری می توانند متناسب با نیاز های طراحی شما تغییر کنند. پوستر دیواری خود را با نام یا لوگوی تجاری شخصی کنید، رنگ ها را تغییر دهید، تصویر را برش دهید یا بسازید و عناصر طراحی را اضافه کنید. شما حتی می توانید از آثار هنری یا عکس خود استفاده کنید. چه یک عکس خانوادگی باشد، چه یک پرتره از یک حیوان خانگی دوست داشتنی، چه یک نشان تجاری، می توانید یک پوستر دیواری شخصی ایجاد کنید که تأثیر ماندگاری را بر جای بگذارد.

2- متناسب با فضای شما

هر دیوار و هر اتاق متفاوت است، پس چرا تنها به چند گزینه اندازه بسنده کنید؟ از آنجا که آن ها در صورت درخواست چاپ می شوند، می توانید اندازه دیوار نگاره مورد نیاز خود را انتخاب کنید و مطمئن باشید که کاملاً با فضای شما متناسب است. از طرف دیگر، کاغذ دیواری در رول های از پیش چاپ شده با اندازه مشخص ارائه می شود. برای اطمینان از اینکه به اندازه کافی فضای مورد نظر خود را دارید، باید تعداد رول مورد نیاز خود را محاسبه کنید. تفاوت دیگر بین این دو اندازه پانل است. پوستر های دیواری بر روی پانل های 52 اینچی چاپ می شوند که نصب آن را سریعتر و ارزان تر از رول های کاغذ دیواری 25 اینچی استاندارد می کند.

کاغذ دیواری شیراز و کاغذ دیواری کاشان

کاغذ دیواری یکی از زیباترین اجزای دکوراسیون داخلی ست که می تواند به فضا، جلوه ای خاص و رویایی ببخشد، شما همواره می توانید متناسب با محیط انتخابی خود، هر نوع کاغذ دیواری، در طرح و رنگ مختلف را تهیه و نصب کنید‌. کاغذ دیواری شیراز و کاغذ دیواری در کاشان یکی از متنوع ترین نوع کاغذ دیواری ها می باشند که برای زیبایی فضای داخلی خانه، کاربرد بسیاری دارند که اگر ساکن این شهرها هستید، می توانید خریدی مطلوب و با کیفیتی را تجربه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *