تفاوت کفپوش با پارکت

مقدمه

طی این مقاله قصد داریم که تفاوت محصولات مربوط به کف را برای شما مشخص کنیم. در بین محصولات مرتبط با دکوراسیون داخلی متریال‌های کف نقش بسزایی در حیطه زیبایی فضا به عهده دارند. در این بین کفپوش‌های پی‌وی‌سی سهم عمده‌ای از محصولات اجرایی در کف ساختمان رو به خود اختصاص داده‌اند ، این کفپوش‌ها که از ترکیبات پلیمری پلی ونیل کلراید تولید می‌شوند و در ابعاد مختلف و ضخامت‌های مختلف در بازار موجود می باشند.ابعاد معمول این کفپوش بیشتر در طول ۱۲۰ سانتی‌متر و عرض ۲۰ سانتی‌متر و نیز طول ۹۰ سانتی‌متر و عرض ۱۵ سانتی‌متر با ضخامت‌های ۲ میلیمتر و ۳ میلی‌متر بیشترین عرضه به بازار را شامل می‌شود.

تفاوت در نصب کفپوش ها

برای نصب این محصول نکات مهمی باید مد نظر باشد اول اینکه که سطحی که کفپوش به روی آن نصب می‌شود باید مسطح و یکدست و یکنواخت باشد برای سطوحی مثل سرامیک و یا موزاییک از محصولی به نام سیمانتکس برای یک دست سازی و یکنواخت سازی سطح زیر کفپوش استفاده می شود. مورد دیگر اینکه کفپوش با چسب‌های مخصوص بر روی سطح آماده شده نصب می‌شود و بهترین چسب برای نصب کفپوش چسب‌های تینری می‌باشد مرغوب بودن چسب باعث ماندگاری نصب می‌شود.

با توجه به مطالب بیان شده در این مقاله اکنون تفاوت‌های کفپوش و پارکت رو شرح می‌دهیم

تفاوت در متریال کفپوش و پارکت

کفپوش یک محصول پلیمری بوده و از خانواده پلاستیک به حساب می‌آید ولی پارکت یک محصول چوبی است. ضخامت کفپوش  تا ۳ میلی‌متر بوده و ضخامت پارکت بین ۸ تا ۱۲ میلی‌متر می‌باشد. برای نصب کفپوش از محلول سیمانتکس و چسب‌های تینری استفاده می‌شود و به شکل ثابت بر روی سطح نصب می‌شود ولی برای نصب پارکت نیازی به چسب نیست و تایل‌ها یکی یکی به همدیگر کلیک شده و حتی قابلیت جمع آوری از سطح را دارد. کفپوش با توجه به پلیمری بودن ۱۰۰ قابل شستشو است و و تمیزکاری پارکت با طی نمناک صورت می‌گیرد. کفپوش به مراتب قیمت مقرون به صرفه‌تری را شامل می‌شود و پارکت در دو کلاس اکونومی و لاکچری به بازار عرضه می‌شود.

متریال دیگر مورد نظر در این مقاله پارکت لمینت می‌باشد که در زمینه دکوراسیون داخلی طرفداران زیادی دارد پارکت لمینت که از صفحات hdf ساخته شده چند لایه با نام‌های کاغذ بالانس در زیر پارکت ، کاغذ دکور روی پارکت و لایه اورلیر به عنوان لایه محافظ و مقاوم در برابر سایش اجزای تشکیل دهنده پارکت لمینت می باشند.

با نوآوری‌های زیادی که در زمینه پارکت لمینت به وجود آمده ابعاد پارکت لمینت تنوع بسیار زیادی پیدا کرده است اما ابعاد عرفی پارکت لمینت طول ۱۲۰ سانتی‌متر عرض ۲۰ سانتی‌متر است .پارکت لمینت از ابعادی مانند ۱۲ در ۸۰ سانتیمتر تا ۴۰ در ۲۴۰ سانتی متر و ضخامت‌های ۸ و ۱۰ و ۱۲ میلیمتر در بازار موجود می‌باشد .نکات بسیار مهمی که در مورد نصب پارکت باید در نظر گرفته شود به شرح ذیل می‌باشد.

مقایسه زیرسازی کفپوش و پارکت

سطحی که پارکت بر آن نصب می‌شود باید صاف و یکدست باشد پارکت بر سطوحی مثل سرامیک موزاییک و سیمان لیسه‌ای امکان نصب دارد. برای نصب پارکت لمینت جهت عایق کردن صدا از فوم‌های سایلنت با ضخامت یک و نیم یا دو میلیمتر استفاده می‌شود. در سطوحی مانند موزاییک و یا فضاهایی مثل منهای ۶۰ زیرزمین طبقات روی پارکینگ که امکان نفوذ رطوبت دارد و اختلاف دما زیاد است حتماً باید از نایلون برای عایق‌بندی رطوبت استفاده شود. پاکت لمینت حتماً باید توسط افراد مجرب نصب شده تا استانداردهای نصب رعایت شود و بعداً با مشکلی برخورد نکنیم. با توجه به اینکه پارکت لمینت بر روی سطح،  انبساط و انقباض دارد طبق استانداردهای نصب باید از کناره‌ها به اندازه ضخامت پارکت درز انبساط گذاشته شود و نیز قرار دادن اشیا سنگین مانند یخچال وکابینت و غیره بر روی پارکت لمینت ممنوع می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *