انواع پلی استایرن

دیوارپوش پلی استایرن چیست؟

در این مقاله در مورد دیوارپوشهای پلی استایرن، مزیتها و ویژگیهای آنها توضیح داده ایم.

تعریف علمی پلی استایرن

پلی استایرن یک هیدرو کربن با زنجیره بلند است که در آن مراکز متغیر کربنی به گروه های فنیل متصل هستند .

این ماده حاوی موله های عناصر شیمیایی کربنی و هیدروژن می باشد .

از آنجایی که مولکول‌ها ، هیدروکربن‌هایی با زنجیره های بلند هستند که از هزاران اتم تشکیل می‌شوند،

نیروی کششی کلی بین مولکول‌ها بسیار قوی می ‌باشد.

هنگام حرارت دادن زنجیره ها سازگاری بیشتری بدست می آورند و در کنار هم سُر می خوررند.

این سستی بین مولکولی (در مقابل قدرت بالای بین مولکولی به علت استقامت هیدروکربنی) حالت انعطاف‌پذیری و کشسانی به این ماده می‌دهد.

و آنها را یک ماده مطلوب برای ساخت انواع محصولات پلی استایرن می کند.

پلی استایرن به زبان ساده تر

پلی استایرن یک نوع پلاستیک همه کاره است که برای تهیه و تولید طیف وسیعی از محصولات مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع پلی استایرن را نوعی پلاستیک سخت و محکم می دانند.

به همین خاطر در صنایع گوناگون نظیر تولید خودرو و همینطور ساختمان سازی و دیوارپوش ها  نیز به کار می گیرند.

فومهای  پلی استایرن می تواند بیش از 95 درصد هوا داشته باشد.  بنابراین به وفور در تولید پوشش های عایق منازل به کار گرفته می شود.

امروزه به خاطر قابلیت های ویژه و کارایی بالای  پلی استایرن ها، از آنها برای تولید طیف وسیع و متنوعی از دیوارکوب و ابزارآلات مصرفی در دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

انواع پلی استایرن

انواع پلی استایرن

پلی استایرن ها در کل به چهار دسته تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها بنا به ویژگیهایشان کاربرد های خاص خود را دارند.

GPPS  پلی استایرن معمولی یا
HIPSیا   پلی استایرن مقاوم
EPSیا   پلی استایرن انبساطی
XPSیا   پلی استایرن اکسترود شده

پلی استایرن انبساطی

این نوع از پلی استایرن نوعی پلیمر به رنگ سفید می باشد که به آن یک عامل فوم دهنده اضافه شده و در بازار ایران با نام یونولیت شناخته می شود. این پلی استایرن ها بسیار سبک و کم وزن هستند لذا حمل و نقل و جابجایی آنها بسیار آسان می باشد. رسانایی گرمایی پایین، خاصیت فشرده شدن  و توانایی بالا در جذب ضربه این ماده را به یک ایده آل برای فرایند بسته بندی وعایق بندی در صنایع مختلف تبدیل کرده است. عایق های صوتی-حرارتی در صبعت ساختمان از جمله کاربردهای این یونولیت ها می باشد. برای تولید دیوارکوب و ابزارآلات در دکوراسیون داخلی نیز از این نوع پلی استایرن استفاده می شود.

انواع پلی استایرن

 

مزایای دیوارکوب و ابزارآلات پلی استایرن

پلی استایرن به دلیل چگالی بالا بسیار با دوام بوده و در مقابل سایش و ضربه و همچنین رطوبت ، حشرات موذی و … بسیار مقاوم می باشد. وزن سبک و حمل و نقل آسان این محصول و همچنین انعطاف پذیری و نصب راحت آنها ، سبب شده تا امروزه محبوبیت دیوارپوشهای پلی استایرن  به طرز ویژه ای افزایش یابد. این متریال را  با میخهای مخصوص و چسب میتوان روی هر سطحی مانند گچ ، آجر ، سرامیک ، فولاد و بتن و… نصب کرد. از دیگر مزیتهای این محصول تنوع طراحی و رنگبندی آنهاست که طیف وسیع طرحهای کلاسیک تا مدرن را شامل می شوند. قبل از خرید این دیوارکوب و ابزار آلات پلی استایرن حتما به سبک و شکل دکوراسیون خود توجه کنید و بنا به نوع چیدمان محل مورد نیاز از دیوارکوب مدرن و یا دیوارکوب کلاسیک خریداری و استفاده کنید.

انواع پلی استایرن

از جمله دیگر مزیت این محصول می توان به قیمت مناسب آنها اشاره کرد. زیرا هم هزینه نصب کمتری نسبت به دیگر ابزار ها دارند وهم خود محصولات نسبت به عمر طولانی و کیفیت بالا قیمت مناسبی دارند . محصولاتی که دوام بالایی داشته باشند اگر با قیمت بالا هم خریداری شوند وقتی تا چندین سال کارایی و زیبایی را دارند، کاملا مقرون به صرفه و قیمت مناسب تر نسبت به محصولات ارزان اما بی کیفیت محسوب می شوند. مقاومت این متریال در برابر سایش و ضربه و حرارت غیر مستقیم ، بسیار بالا بوده و همچنین قابل رنگ کردن نیز هستند. با توجه به اینکه دیوارکوب و ابزارآلات پلی استایرن کاملا قابل شستشو و مقاوم به انواع مواد شوینده نیزهستند،پس می توان با خیال راحت این متریال را در فضاهای مرطوب و یا محیط هایی که مواد شوینده بسیار مصرف می شوند مانند حمام و یا فضای بین کابینتی استفاده کرد. و بدون هیچ محدودیت و دلواپسی برای آسیب دیدن محصولات ، آنها را نضافت کرد.

برای مشاهده انواع دیوارکوب پلی استایرن و ابزارآلات دکوراتیو پلی استایرن کلیک کنید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *