نصب پوستر دیواری

راهنمای نصب پوستر دیواری

در این مقاله طریقه نصب پوستر دیواری اصفهان و نکات مهم در این کار تخصصی را توضیح می دهیم با ما همراه باشید

نصب پوستر دیواری یک کار تخصصی است و نباید به نصابهای تازه کار سپرده شود. این کار نیازمند دقت و مهارت ویژه ای است تا نتیجه مطلوب حاصل شود. برای مشاهده لیست نصابان متبحر پوستر دیواری کلیک کنید.

مراحل نصب پوستر دیواری

برای نصب پوستر دیواری به یک دیوار کاملا مسطح نیاز داریم. برای این منظور اگر دیوار نیاز به زیرسازی، بتونه (ماسیک) و یا سنباده زنی دارد، قبل از نصب پوستر دیواری انجام می دهیم. سپس همه سطح دیوار را پرایمر می زنیم.

پرایمر محلولی است برای پاک شدن گرد و غبار از روی دیوار که به راحتی در بازار قابل خرید می باشد.

مطابق تصویر درج شده روی لیبل پوستر به ترتیب لُت ها (قواره ها) را روی هم می چینیم و آن ها را از هر جهت بررسی می کنیم

تا از درست و تکمیل بودن تصویر چاپ شده و سایز و رنگ آن مطمئن می شویم. سپس آنها را بر می گردانیم که بتوان به ترتیب آنها را چسب زد.

نصب پوستر دیواری

چسب مورد نیاز برای نصب پوستر دیواری، چسب پودری و خمیری می باشد از چسب پودری (چسب کاغذ دیواری)، محلولی ژله مانند بدست می آوریم و استفاده می کنیم. چسب خمیری در نصب پوستر دیواری  برای لبه درزها و استحکام سازی استفاده می شود. باید توجه داشته باشیم که هر لُت (قواره) را بلافاصله بعد از چسب زدن، روی دیوار نصب کنیم. به تمامی لت های پوستردیواری یک الی دو سانتی متر جهت اورلب یا همپوشانی اضافه شده است. (اورلب یا همان همپوشانی در لبه پوستردیواری برای دقیق تر شدن و تکمیل صحیح طرح می باشد. لذا وقتی می خواهیم اورلب را انجام دهیم، دقت می کنیم به شکلی لبه لُت دوم روی لُت اول قرار گیرد که طرح به طور صحیح تکمیل شود.) جهت نصب باید لت اول روی دیوار تراز کنیم و بچسبانیم.

سپس لت دوم از سمت راست را به صورتی روی لت اول میگذاریم که اورلب انجام شود. بعد نصب لت دوم باید از وسط اورلب ( یک الی دو سانتی متر ) با تراز دستی یا خط کش فلزی برش میزنیم.  سپس لایه اضافه برش زده رویی را برداشته و همچنین لبه لت دوم را بلند می کنیم و قسمت برش خورده از لت زیرین را بر میداریم. با چسب خمیری درزگیری را کامل می کنیم تا تصویر پوستردیواری در کنار هم تنظیم شود. به همین ترتیب برای تمامی لت ها نیز همین کار را انجام می دهیم تا نصب پوستردیواری تکمیل شود.

نکات مهم در نصب پوستر دیواری:

اول اینکه هر لت (قواره) را بلافاصله بعد از چسب زدن، روی دیوار نصب کنیم. دوم اینکه برش اورلب را همان لحظه ای که لت را نصب کردیم ، انجام می دهیم. نکته سوم هم اینکه به دلیل نازکی لایه چاپی پوستر حتما از کاردک ژله ای نرم و تمیز استفاده می کنیم و آن را به صورت خیلی ملایم بر روی پوستردیواری می کشیم.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *