کدام جنس قرنیز بهتر است

کدام جنس قرنیز بهتر است؟

کدام جنس قرنیز بهتر است ؟

قرنیز ابزاری است که برای پوشاندن خط بین کف و دیوار به کار می رود. محل تلاقی دیوار ها با کف معمولا دچار بهم ریختگی و نازیبایی هایی هستند که توسط قرنیز ها پوشانده می شوند در نتیجه قرنیز ها به زیبایی فضای داخلی ساختمانها کمک می کنند.

از طرفی اگر شما برای پوشش کف از پارکت لمینت یا کفپوش استفاده کرده باشید، نصب قرنیز امری واجب محسوب می شود. قرنیز خط پایان نصب کفپوش و پارکت را پوشش خواهد داد.

ویژگیهای قرنیز خوب چیست؟

از آنجایی که قرنیز در نقطه پایانی ساختمان و در کف نصب می شود، لذا در مجاورت آلودگی ، گرد و خاک و کثیفی بسیاری قرار می گیرد. قرنیز خوب باید در برابر شستشو مقاوم باشد و به راحتی نظافت شود.

گزینه بعدی که در مورد جنس قرنیز باید به آن توجه کرد مقاومت آن ها نسبت به خط و خش و ضربه است. به علت پایین بودن محل نصب قرنیزها، آنها در مجاورت ضربات زیاد قرار می گیرند و امکان خش افتادن به این محصولات زیاد است.

پس ویژگی بعدی برای یک قرنیز خوب این است که باید ضد خش و ضد ضربه باشد. حشرات و جانوران موذی به خصو ص موریانه ها معمولا از قسمتهای پایینی و کف ساختمانها به داخل نفوذ می کنند

پس اگر از متریالی استفاده کنیم که بتوانیم راه این نفوذ را مسدود کنیم بسیار عالی می شود. در میان جنس قرنیز های موجود در بازار قرنیز پلی استایرن در برابر نفوذ حشرات موذی کاملا مقاوم هستند.

جنس قرنیز خوب

قرنیزهای پلی استایرن مقاوم ترین جنس قرنیز

در بین انواع جنس های قرنیز موجود در بازار، با توجه به نکات گفته شده، قرنیز پلی استایرن و قرنیز های پی وی سی مقاومت بالایی دارند. البته که جدا از مبحث کیفیت، نیمی از انتخاب ها در هر زمینه ای مربوط به سلیقه افراد می شود. جدا از مبحث سلیقه و زیبایی از لحاظ دوام و ماندگاری،  قرنیز پلی استایرن بادوام و ماندگارترین نوع قرنیز می باشد.

 

قرنیز پلی استایرن 9 سانت تیوان

 

مشخصات قرنیز پلی استایرن

قرنیز پلی استایرن تولید شده از نوعی پلیمر و اصطلاحا پلاستیک فشرده می باشد. لذا کاملا ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت و نشت آب است. این محصولات در برابر انواع مواد شوینده نیز مقاومت بسیار بالایی دارند.

همین مشخصات سبب می شود تا بتوانیم بدون هیچ ملاحضه کاری و محدودیتی قرنیز پلی استایرن را با هر ماده شوینده ای تمیز کنیم. محصولات تولید شده از پلی استایرن در برابر خط و خش و ضربه نیز کاملا مقاوم می باشد.

آنها نسبت به نفوذ حشرات هم مقاومت دارند و ضد نفوذ حشرات موذی هستند. قرنیزهای پلی استایرن در برابر دمای بالا مقاوم بوده و ضد حریق می باشند. این محصولات دارای وزن سبکی می باشند.

وزن سبک سبب سهولت در جابجایی و حمل و نقل و در نهایت سبب راحتی نصب خواهد شد. قرنیز های پلی استایرن نسبت به ویژگی های منحصر به فردش قیمت مناسب و به صرفه ای دارند.

در مقایسه با قرنیز های چوبی، قرنیز پلی استایرن قیمت ارزانتری دارد و در برابر قرنیزهای پی وی سی، قرنیز پلی استایرن کمی گرانتر می باشد اما قرنیز پلی استایرن از هر دو مورد دوام و ماندگاری بالاتری دارد.

نمونه رنگبندی و طرحهای قرنیز پلی استایرن را در اینجا ببینید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *