بررسی تخصصی علت صدا دادن پارکت ها

مقدمه

شرکت برج نیلی با هدف جلب رضایت مشتریان و ارائه ی بهترین خدمات در زمینه ی دکوراسیون داخلی فعالیت می کند. فعالیت این مجموعه با فروش متریال های مورد نیاز در دکوراسیون داخلی و اجراء آن ها با بهترین ایده ها انجام می پذیرد. برای آشنایی با برج نیلی می توانید به قسمت های مرتبط در سایت مراجعه کنید.

استفاده از پارکت علاوه بر ایجاد پوششی مناسب در کف ساختمان باعث جلوگیری از مشکلاتی مانند عدم نظافت درست زمین و خانه کردن حشرات موذی در قسمت های مختلف ساختمان می شود. پارکت ها در سال های اخیر به زیبایی طراحی و تولید می شوند و برای انواع سلیقه ها مدل های زیادی وارد بازار شده است. کفپوش هایی مانند کفپوش تیوان علاوه بر زیبایی به دلیل استحکامی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل می توان از این محصولات بدون نیاز به تعمیر و تعویض در زمان طولانی استفاده کرد.

دلایل صدا کردن کفپوش

 به دلیل وجود شرایط مختلفی کفپوش ها دچار مشکل می شوند و با رفع آن می توان از صرف هزینه های هنگفت برای تعویض این محصول جلوگیری کرد.

ناهموار بودن زمین

از دلایلی که باعث می شود کفپوش ها در زمان راه رفتن صدا کنند می توان به ناهموار بودن زمینی که کفپوش و محصولاتی مانند پارکت تیوان در آن کار گذاشته می شود، اشاره کرد. به همین دلیل بهتر است برای نصب این محصولات از نصابان ماهری کمک بگیرید که برای انجام این کار تجربه و مهارت کافی داشته باشند. در برخی از ساختمان ها ایراد اصلی از ناهموار بودن زمین ساختمان است و عدم دقت معماران در هنگام ساخت، به همین دلیل بهتر است پیش از انجام نصب کفپوش زیر سازی به درستی انجام شود.

نصب نادرست پارکت

برای نصب درست پارکت ها باید تمام مراحل به درستی انجام شوند و در صورتی که نصب آن ها اصولی نباشد در زمان راه رفتن پارکت ها صدا می دهند. در مکان هایی که آب و هوای مرطوب وجود دارد باید با در نظر گرفتن فاصله ی مناسب بین زمین و پارکت آن را نصب کرد زیرا بعد از مدتی پارکت ها باد می کنند. برای سازگاری پارکت ها با محل مورد نظر بهتر است به مدت 48 ساعت آن ها را در محیط قرار دهید تا بتوانند با شرایط آب و هوایی جدید سازگاری پیدا کنند. در غیر اینصورت انقباض ها و انبساط ها باعث می شود پارکت ها باد کنند. بعد از نصب این پارکت ها نباید بلافاصله بر روی آن ها قدم زده و وسایل خود را روی آن ها بچینید زیرا این کار باعث می شود بر اثر فشاری که به پارکت های تازه وارد می شود آن ها لق شده و صدا کنند.

کیفیت پایین پارکت

از جمله دلایلی که باعث می شود پارکت ها دچار مشکلاتی از قبیل صدا دادن در هنگام استفاده شوند استفاده خرید پارکت هایی است که بسیار کم کیفیت هستند. ممکن است در قدم اول خرید این محصولات به دلیل قیمت پایین آن ها وسوسه کننده باشد ولی در کوتاه مدت این پارکت ها نیاز به تعویض و یا تعمیرات مداوم پیدا می کنند.

فوم های بی کیفیت

استفاده از محصولات با کیفیت مانند کاغذ دیواری تیوان باعث می شود در هزینه ای که صرف خرید می کنید صرفه جویی شود و دیگر نیاز به تعویض در کوتاه مدت نداشته باشید. برای خرید لوازمی که در زمان نصب مورد استفاده قرار می گیرد نیز باید دقت لازم را به خرج داد. برای چسباندن پارکت ها نیاز است یک لایه فوم بر روی زمین چسبانده شود. کیفیت این فوم تاثیر مستقیم بر لق نشدن و عدم حرکت کفپوش ها در هنگام حرکت دارد. فوم های بی کیفیت بعد از مدتی خاصیت چسبندگی خود را از دست داده و پارکت ها را لق می کند.

روش هایی برای رفع صدا کردن پارکت

در صورتی که پارکت ها بعد از نصب دچار حرکت و تولید صدایی شبیه جیر جیر شدند می توان این صدا را با استفاده از راهکارهایی رفع کرد.

در صورتی که در زمان نصب پارکت ها زمین دچار ناهمواری باشد باید پیش از هر اقدامی آن را به صورت کاملا یکدست طراز کنید. یک نصاب ماهر می تواند به سادگی و با استفاده از دقیق ترین وسایل سطح زمین را تراز کند. یکی دیگر از راه هایی که از لق خورد پارکت ها و صدا دادن آن جلوگیری می کند تعویض به موقع پارکت هایی است که بر اثر شرایط آب و هوایی باد کرده باشند. فوم های مناسب ضخامت خوبی به وجود می آورند به همین دلیل بهتر است از مواد مناسب در زمان نصب استفاده کنید. برای نصب اصولی قرار دادن فاصله ای مناسب در بین پارکت ها الزامی است در صورتی که این فاصله زیاد باشد باید با تعویض به موقع و استفاده از روش های کاربردی فاصله ی آن ها را کم کرد.

دلایل دیگر صدا دادن پارکت

از دلایل دیگری که می تواند باعث صدا کردن پارکت ها در هنگام تردد شود می توان به از دست رفتن رطوبتی اشاره کرد که در پارکت ها وجود دارد. این مشکل به دلیل نگهداری نامناسب آن ها در انبار پیش از فروش انجام می گیرد. استفاده از فوم سایلنت در نصب این محصولات نیز می تواند باعث جلوگیری از صدا کردن پارکت ها شود. در تولید کلیک ها نیز از مواد پارافینی استفاده می کنند تا میزان صدا را کاهش دهد.

نتیجه گیری

مجموعه ی برج نیلی در زمینه ی فروش محصولات مورد نیاز برای دکوراسیون داخلی فعالیت می کند. محصولاتی مانند قرنیز تیوان با توجه به نیاز مشتریان با کیفیت برتر در این مجموعه عرضه می شود. از جمله محصولاتی که باعث مقاوم و زیبا سازی دکوراسیون داخلی می شود می توان به پارکت ها اشاره کرد. پارکت ها به دلایل مختلفی لق می شوند و صدا می دهند به همین دلیل باید در زمان مناسب برای رفع این مشکل اقدام کرد و به تعمیر و تعویض آن پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی فعالیت های این مجموعه می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *