پوستر دیواری بهتر است یا کاغذ دیواری

پوستر دیواری بهتر است یا کاغذ دیواری

پوستر دیواری بهتر است یا کاغذ دیواری ؟

با تقاضای زیاد خرید کاغذ دیواری اصفهان متوجه می‌شویم که افراد بسیاری تمایل دارند که دکوراسیون منزلشان را زیباتر کنند. آنها قصد خرید انبوهی از کاغذ دیواری‌ها را دارند تا به وسیله آن یک روکش جذاب را در محل زندگی یا محیط داخلی ایجاد کنند. اغلب افراد کاغذ دیواری‌ها را از نزدیک دیده و یا حتی آن را لمس کرده‌اند اما هنوز تفاوت آن با پوسترهای دیواری را نمی‌دانند. حتی در بسیاری موارد این دو را یکی می‌دانند. در حالی که چنین نیست. در این مقاله تفاوت این محصول کاربردی را شرح خواهیم داد.

کاغذ دیواری چیست ؟

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی تفاوت پوستر و کاغذ دیواری بپردازیم، بهتر است به صورت خلاصه با هر کدام از آنها آشنا شویم. کاغذ دیواری یک محصول دکوراتیو و تزئینی به حساب می‌آید که از آن برای پوشاندن سطح دیوار های داخلی منزل و ساختمان‌های تجاری و اداری به کار می‌برند. البته هدف از پوشاندن زیبایی دیوارها می‌باشد. کاغذ دیواری‎ها در انواع و طرح‌های مختلف هستند که در مکان‌های نظیر ادارات، پذیرایی، آشپزخانه، راهرو اتاق خواب و هر فضایی با صلاح دید متخصص آن به کار برده می‌شود. به طور خلاصه کاغذ دیواری‌ها یک طرح تکرار شونده هستند که به صورت تکراری پشت سرهم نصب دیوار می‌گردد. در نمایندگی‌ های فروش عمده کاغذ دیواری کاغذ دیواری‌ها با طرح‌ها و رنگ‌ های مختلف وجود دارد.

کاغذ دیواری گل یاسی در اصفهان

 

پوستر دیواری چیست ؟

 پوستر های دیواری هم یک نوع دیوارپوش تزیینی جدید بوده که روز به روز به محبوبیت آنها افزوده می‌گردد. این محصول شباهت بسیار زیادی با کاغذ دیواری دارد، اما به دلیل سه بعدی بودن با کاغذ های دیواری متفاوت است. از ویژگی منحصر به فرد پوسترها این است که همه تصاویر روی پوستر به صورت سه بعدی چاپ می‌شود. بسیاری از افراد آن را کاغذ دیواری سه بعدی می‌خوانند که اشتباه است. زیرا در مراکز فروش عمده پوستر هم آنها را با نام پوستر دیواری می‌شناسند.

پوستر سه بعدی تیوان در اصفهان

تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری

پیشتر به معرفی و توضیح کاغذ دیواری و پوستر دیواری پرداختیم و تا حدودی با تفاوت‌های آنها آشنا شده‌ایم. در ادامه مطلب تفاوت آنها را بیان می کنیم و این سوال را مورد بررسی قرار می‌دهیم که، پوستر دیواری بهتر است یا کاغذ دیواری ؟

تفاوت بین کاغذ دیواری و پوستر در طرح

اولین تفاوتی که برای این دو محصول دکوراتیو می‌توان نام برد،. تفاوت در طرح آنها است. پوسترها اصولا به صورت طرح‌ های سه بعدی عرضه می‌شوند. در حالی که کاغذ دیواری‌ ها در طرح‌های مختلفی موجود می‌باشند. امروزه شاهد طرح‌ های بسیار زیادی از کاغذ دیواری‌ها در مراکز عرضه عمده کاغذ دیواری هستیم.

تفاوت بین پوستر و کاغذ دیواری در محل استفاده

فضا یا مکانی که هر کدام از کاغذ دیواری و پوستر های دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرند، به سلیقه و نظر افراد بستگی دارد. یعنی نمی‌توان فضای خاص یا مخصوصی را برای آنها در نظر گرفت. پوستر های دیواری به دلیل برخورداری از سبک سه بعدی، بیشتر مواقع روی دیوار سالن یا اتاق خواب‌ها نصب می‌گردند. اما کاغذ های دیواری روی همه دیوارا به راحتی قابلیت نصب دارند.

تفاوت بین کاغذ دیواری و پوستر دیواری در قیمت

یکی دیگر از اصلی‌ترین و در واقع مهم‌ترین تفاوتی که بین کاغذ دیواری و پوستر های دیواری وجود دارد، تفاوت در هزینه و قیمت است. افراد در عین اینکه به دنبال محصولی هستند که زیبایی و تنوع را در محل زندگیشان احساس کنند، هم زمان به دنبال محصول ارزان‌تری هم می باشند. امروزه پوستر های دیواری از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر هستند. به همین دلیل از استقبال بالایی هم برخوردار می‎باشد. همچنین با خرید از نمایندگی فروش عمده پوستر در اصفهان قطعاً از تخفیف‌ هایی هم برخوردار خواهید شد.

تفاوت بین کاغذ دیواری و پوسترها در مقاومت و ماندگاری

به نظر بسیاری از طراحان کاغذ های دیواری ممکن است بعد از مدت‌ها استفاده به مرور زمان تغییر رنگ بدهند و دیگر رنگ مورد نظر شما نباشد. اما پوستر های دیواری چنین نبوده و دارای ماندگاری مطلوبی هستند. البته این بدین معنا نیست که کاغذ های دیواری هیچ کیفیتی ندارند، بلکه از نظر ماندگاری پوستر های دیواری خیلی بهتر و با دوام‎تر عمل می‌کنند. کیفیت و دوام هر کدام از آنها هم به شرکت تولیدکننده محصول بستگی خواهد داشت.

تفاوت بین کاغذ دیواری و پوستر در قابلیت چاپ

پوستر های دیواری بر خلاف کاغذ های دیواری این توانایی را دارند که آثار هنری و طرح‌ های مختلف و بی نظیر را بر روی آنها چاپ کنید و در اکثر عمده فروشی‌ های کاغذ دیواری هم به شما این نکته گوشزد می‎گردد که کاغذ های دیواری قابلیت چاپ را ندارند.

پوستر دیواری خطاطی تیوان T-61 در اصفهان

تفاوت بین کاغذ دیواری و پوستر در شستشو

دیگر ویژگی و قابلیت مهم پوسترها توانایی شستشو و نظافت آنها است. البته کاغذ دیواری‌ها قابلیت نظافت دارند، ولی همه آنها توانایی نظافت را نخواهند داشت. به همین دلیل افرادی که حساسیت به موضوع نظافت دارند به راحتی آنها را شستشو دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *