معرفی بهترین متریال برای دکوراسیون داخلی

مقدمه

استفاده از متریال مناسب و طراحی دکوراسیون زیبا مسئله مهمی است که در هر ساختمانی اعم از: اداری، تجاری، تفریحی، درمانی و غیره بایستی به آن پرداخته شود، تا بتواند توجه افرادی  که در آن جا عبور و مرور می ‌کنند را به خود جلب نمایند. امروزه به دلیل اهمیت این موضوع طراحان دکوراسیون داخلی سعی دارند همیشه از متریال جدید و طرح‌ های نو برای زیبا سازی فضا های داخلی و خارجی ساختمان‌ ها استفاده کنند.

 به همین دلیل مصالح زیادی برای این کار در بازار دیده می ‌شوند که شما می ‌توانید آن ها را بر اساس سلیقه ی شخصی که دارید، انتخاب نمایید. من نیز با نوشتن این مقاله بهترین متریالی که برای دکوراسیون داخلی استفاده می ‌شوند را به شما عزیزان معرفی می کنم. شرکت برج نیلی پخش کننده کاغذ دیواری با چهارده سال سابقه در اصفهان می توانند در زمینه ی خریداری بهترین متریال به شما عزیزان کمک کنند.

استفاده از پرده‌ های جیر یا مخمل:

پرده‌ ها نقش بسیار مهمی در زیبا سازی فضای خانه دارند. به همین خاطر در انتخاب آن ها باید دقت کنید. پرده ‌های مخمل و جیر دو نمونه از متریال پر کاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی می باشند که علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضا می ‌توانند مزایای های دیگری نیز داشته باشند.

 به عنوان مثال: در خانه ‌هایی با دیوار های نازک که سر و صدا به وضوح در آن ها به گوش می رسد بهترین گزینه استفاده از پرده‌ های مخمل می ‌باشد. چرا که این نوع پارچه‌ ها می توانند مانع عبور صدا از خود شوند و به اصطلاح پرده‌ های مخمل عایق صدای مناسبی به شمار می ‌آیند. اما پرده‌ های جیر را می توانید در ساختمان‌ هایی که نور گیری بسیار بالایی دارند، استفاده کنید، تا هر زمان که نیاز به نور زیادی نداشتید با کشیدن این پرده‌ ها از عبور نور اضافی به داخل ساختمان جلوگیری کنید.

کفپوش‌ های مناسب:

به دلیل قرار گرفتن وسایل روی کفپوش‌ ها و عبور و مرور زیاد روی آن ها بهتر است مرغوب ترین و با کیفیت ترین متریال ممکن را برای آن ها استفاده نمائید، تا ماندگاری بالایی برای شما داشته باشند. بهترین متریالی که می‌ توانید به عنوان کفپوش از آن ها استفاده کنید کاشی های گرانیتی می ‌باشند. این مصالح در مقایسه با موارد دیگر کمی هزینه زیادی نیاز دارند. اما به دلیل مقاومت و ماندگاری بالایی که دارند خرید آن ها برای شما می ‌تواند بدون ضرر و به صرفه باشد.

 دو نمونه از کفپوش‌ های دیگری که من به شما توصیه می ‌کنم، کاشی ‌های همگن و وینیل چوبی می ‌باشند. کاشی‌ های وینیل چوبی اگر در کف ساختمان استفاده شوند، به فضای مورد نظر یک گرمی خاصی می ‌بخشند و آن را صمیمی ‌تر نشان می ‌دهند. کاشی ‌های همگن نیز به دلیل پایداری بالایی که در مقابل آب و لکه شدن دارند و هم چنین استقامتشان گزینه ی مناسبی برای کفپوش می ‌باشند. در زمینه ی فروش عمده قرنیز و انواع کفپوش می‌ توانید به شرکت برج نیلی مراجعه کنید.

استفاده از متریال ‌های شیشه‌ ای:

برای منحصر به فرد دیده شدن فضای داخلی ساختمان به شما عزیزان توصیه می ‌کنم از شیشه‌ های رنگی برای درب و پنجره‌ ها و ویترین‌ ها استفاده کنید، تا با منعکس شدن نور رنگی در آن ها فضا زیبا تر جلوه داده شود. برای بر قراری ارتباط بین دو ستون در فضای داخلی ساختمان نیز پارتیشن ‌های شیشه ‌ای گزینه ی مناسبی می ‌باشند. چرا که شیشه‌ های به کار رفته شده در آن ها شفاف و مقاوم بوده و محیط مورد نظر را شیک و مدرن می ‌سازند.

از متریال شیشه علاوه بر طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها، برای طراحی نمای بیرونی ساختمان ها نیز استفاده می شود. به دلیل قابلیت ترکیب شیشه با سایر مصالح ساختمانی، امروزه در بسیاری از پروژه های ساخت ساز در ایران و سایر کشورهای اروپایی، از شیشه در فضای بیرونی ساختمان ها استفاده می شود. با خرید ملک در کشورهای اروپایی از جمله خرید ملک در قبرس شمالی شما شاهد به کارگیری گسترده شیشه در نمای ساختمان، تراس و بالکن، پارتیشن در فضای داخلی ساختمان و غیره خواهید بود. از این جهت اگر قصد دارید ساختمان های خود را به شکل اروپایی ها طراحی کنید، به شما عزیزان توصیه می کنیم از شیشه به عنوان یک المان تزئینی در فضای داخلی و خارجی ساختمان های خود استفاده کنید.

معرفی بهترین متریال پلاستیکی:

_ به دلیل خصوصیات خاص پنل‌ های پی‌ وی ‌سی از بهترین متریال شناخته شده‌ اند که می ‌توانید به عنوان پوشش از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده نمایید. از ویژگی ‌های بارز این متریال می ‌توان به ضد آب و حرارت بودن آن و هم چنین وزن کمش اشاره کرد. علاوه بر آن تمیز کردن آن ها کار راحتی است و قابل شست و شو می ‌باشند.

_ اگر به دنبال یک متریال شفاف و مقاوم می ‌گردید، من به شما پیشنهاد می ‌کنم از اکریلیک استفاده نمایید. این ماده با این که ضخامت کمی دارد به راحتی شکل می ‌گیرد و مقاومت آن نیز بالا است. بنابراین در ساخت لوازم خانگی و مبلمان زیاد به کار می ‌رود.

_ یکی دیگر از متریال ‌های پلاستیکی پر کار بردی که می ‌توان به منزله ی پوشش در کف و دیوار های ساختمان استفاده کرد وینیل می ‌باشد. به دلیل مقاومت بالای این ماده در برابر حرارت و رطوبت در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است و به خاطر طول عمر بالای آن بهترین گزینه برای طراحی داخلی ساختمان به شمار می ‌رود.

آشنایی با بهترین متریال فلزی:

_ یکی از فلزاتی که امروزه در دکوراسیون داخلی ساختمان به فراوانی استفاده می ‌گردد استیل ضد زنگ می ‌باشد. این متریال به دلیل رنگ نقره‌ ای که دارد زمانی که به عنوان سینک و پوشش کابینت استفاده می ‌شود فضای آشپزخانه را منحصر به فرد می‌ کند و زیبایی خاصی به آن می ‌بخشد.

_ آلومینیوم یک فلز با کاربرد فراوان است. که در طراحی دکوراسیون داخلی از آن برای ساخت درب و پنجره‌ ها و هم چنین مبلمان زیاد استفاده می ‌کنند. به خاطر وزن سبکی که دارد و پایداری بالایش در برابر خوردگی و هم چنین قابل بازیافت بودن آن یکی از متریال محبوب در طراحی دکوراسیون ساختمان به شمار می ‌آید.

_ استفاده از متریالی که از جنس برنج و مس می ‌باشند نیز بهترین انتخاب برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به حساب می ‌آیند. چرا که با رنگ کرم خود به فضای مورد نظر گرمی و صمیمیت خاصی می ‌بخشند.

نتیجه گیری:

همان طور که اشاره کردم برای طراحی دکوراسیون داخلی متریال زیادی در بازار وجود دارند. من با نوشتن این مطلب سعی کردم بهترین آن ها را به شما عزیزان معرفی نمایم، تا بر اساس مقدار بودجه ‌ای که دارید و هم چنین سلیقه شخصی خود از بین آن ها بهترین گزینه و مناسب ‌ترین مصالح را جهت زیبا سازی دکوراسیون داخلی ساختمان خود به کار ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *