کاغذ دیواری اصفهان

کدام جنس کاغذ دیواری بهتر است؟

در بازار امروز کشور ما کاغذ دیواری در انواع و اقسام مختلف عرضه می گردد.
اگر بخواهیم کاغذدیواری های موجود دربازار را به لحاظ جنس دسته بندی کنیم،
به سه دسته اصلی که بیشترین عرضه و تقاضا را دارد میرسیم:

کاغذ دیواری نانوون

کاغذ دیواری NONE-WOVEN یک کاغذ دیواری جدید محسوب می شود که از الیاف های طبیعی بهم پیوسته کاغذ به وجود می آید و از ظرافت خاصی برخوردار است.
در این نوع از کاغذ دیواری از پلاستیک (P.V.C) استفاده نمی شود
و به لحاظ برگشت پذیری به طبیعت و قابل بازیافت بودن از رتبه بالایی برخوردار است.
این کاغذ بسیار خوش نصب بوده و در صورت استفاده از چسب مناسب و دستور صحیح نصب (در این نوع کاغذ باید چسب کاغذ دیواری روی دیوار مالیده شود) از عمر و دوام بالایی برخوردار می باشد.
در رابطه با نگهداری این نوع کاغذ باید توجه داشت که از رطوبت کمتری برای تمیز کردن آن استفاده شود.
طرح های کاغذ دیواری نانوون معمولا برجسته نبوده و امباس ندارد.
البته اخیراً کاغذ دیواری NONE-WOVEN با گل ها و طرح های برجسته که از جنس PVC می باشد نیز تولید شده است.
این کاغذ دیواری ها ترکیبی از نانوون و PVC هستند.
بخاطر استفاده از الیاف طبیعی در بافت این کاغذ دیواری، کاملا ضد حساسیت می باشند
لذا برای استفاده در اتاق کودکان و یا افرادی که دارای حساسیت های بالا می باشند بسیار مناسب است.

برای مشاهده طرحهای کاغذ دیواری نانوون کلیک کنید.

کاغذ دیواری نانوون

 

کاغذ دیواری PVC

معمول ترین و مرسوم ترین کاغذ دیواری موجود در بازار ایران، کاغذ دیواری P.V.C است. این کاغذ دارای طرح های برجسته و ساخته شده از کاغذ با روکش P.V.C (پلی وینیل کلراید) می باشد و مقاومت بسیار زیادی در برابر رطوبت و تمیز کاری دارد.نکته قابل توجه در رابطه با این نوع کاغذ دیواری این است که به دلیل برگشت پذیری کم به طبیعت یا به عبارتی غیر قابل بازیافت بودن ، در اروپا و امریکا مورد استقبال قرار نمیگیرد. اما در کشور ما به دلیل مقاومت بالای این کاغذ و عمر طولانی آن نسبت به جنس های دیگر، طرفداران و متقاضیان زیادی دارد. این کاغذ دیواری ها را میتوان به راحتی با دستمال نم دار تمیز کرد. برای نصب این کاغذ دیواری ، چسب باید پشت کاغذ استفاده شود و کمی زمان نیاز است تا چسب به لایه کاغذی جذب شود. نمونه هایی از طرحهای کاغذ دیواری PVC  را اینجا مشاهده کنید.

کاغذ دیواری PVC

کاغذ دیواری پِـیپر

کاغذ دیواری paper یک کاغذ دیواری قدیمی است و خاستگاه آن به چین کهن برمیگردد. این کاغذ دیواری به عبارتی یک کاغذ با تصویر چاپ شده است که مقاومت آن در برابر رطوبت پایین است.  از محاسن این نوع کاغذ میتوان به خوش نصب بودن آن اشاره کرد. در مورد اجرا و نصب این کاغذ باید گفت که اگر از چسب مناسب در کنار نصب استاندارد و اصولی، استفاده شود، مشکلی برای کاغذ به لحاظ کیفی و دوام ایجاد نخواهد شد. ضمن اینکه این کاغذ به راحتی از دیوار جدا نمیشود. جالب است بدانید اکثر کاغذ دیواری های موجود در بازار که تحت عنوان کاغذ امریکایی معروف هستند، از جنس PAPER می باشند. ظرافت در طرح و نقوش و همچنین رنگ بندی آن به وفور مشاهده میشود. از مزیت های دیگر کاغذ دیواری پیپر قابل بازیافت بودن آنها می باشد.

کاغذ دیواری پِـیپر

خصوصیات و مشخصه های انواع جنس های کاغذ دیواری را بیان کردیم در نهایت انتخاب اینکه کدام جنس از کاغذ دیواری بهتر است ، تصمیم و نظر شماست
البته مورد بسیار مهمی که به شما کمک میکند تا کاغذ دیواری خوب داشته باشید، جدا از جنس خوب ، نحوه نگهداری و شستشو کاغذ دیواری نیز هست. که با مراقبت مناسب و خوب می توانید عمر هر یک از جنسهای کاغذ دیواری را افزایش دهید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *