مراحل نصب پارکت لمینت

مراحل نصب پارکت لمینت

مراحل نصب پارکت لمینت

1)آمادگی قبل از نصب:

برای اندازه گیری پارکت تیوان مساحت مورد نظر را اندازه گیری کرده به علاوه 10% میکنیم. این اندازه ی مورد نیاز فضای مد نظر ما است. حال پارکت لمینت دلخواه را سفارش داده و تهیه می کنیم. پارکت لمینت روی هر سطحی نظیر سنگ، سرامیک، موزاییک، بتن و … نصب می شود

فقط به یاد داشته باشید این سطح باید محکم و صاف و یکدست باشد که به کلیک های پارکت فشار وارد نشود. در صورتی که سطح مورد نظر صاف نباشد و پستی و بلندی داشته باشد باید قبل از نصب سطح ماستیک شود تا کاملا صاف و بدون هیچ گونه پستی بلندی باشد.

بهتر است 24 الی 48 ساعت قبل از نصب، پارکت لمینت در محل قرار گیرد تا با محیط هم دما شود و بعد از نصب نتیجه بهتری حاصل شود. قبل از نصب پارکت ،محل نصب باید عاری از هرگونه گرد و خاک و رطوبت باشد و سطح کار کاملا صاف و صیقلی باشد.

2) اجرای فوم

فوم مخصوص پارکت که بهترین ضخامت آنها معمولا 2 میلی متر است و از جنس پلی یورتان یا پلی اتیلن هستند، استفاده می شود . به یاد داشته باشید این فوم باید کاملا به صورت صاف و یکدست نصب شود . فوم باید به صورت لب به لب و بدون درز یا بدون اینکه روی هم قرارگیرد (اورلپ) نصب شود.

هر یک از این کارها سبب می شود تا نامهمواری در زیر پارکت لمینت ایجاد شود که سبب آسیب به پارکتها خواهد شد. مناسب ترین فوم برای پارکت لمینت فوم سایلنت است.

معمولا برای فضا هایی که گرمایش از کف دارند از فوم ویسکوز یا متال سایلنت استفاده میکنند، فوم ویسکوزهمان فوم سایلنت است که یک لایه الومینیوم به آن اضافه شده است و این روکش آلمینیوم فوم را در مقابل حرارت مقاوم می کند.

مراحل نصب پارکت لمینت

3) نصب پارکت لمینت

قبل از نصب پارکت از سالم و بی عیب بودن آنها مطمئن شوید.

عرض اتاق را اندازه گیری کنید و مطمئن شوید که اولین و آخرین تخته کمتراز 9 سانت نشود .

برای برش تخته های پارکت لمینت از اره مخصوص استفاده می شود.

نصب تخته های پارکت لمینت را از گوشه ها آغاز کنید و تا انتها ادامه دهید .

به یاد داشته باشید هیچ گاه تخته های پارکت لمینت را به دیوار نچسبانید و حتما به اندازه ضخامت پارکت باید از دیوار ها فاصله بگذاریدتا درشرایط سردی و گرمای هوا و انقباض و انبساط پارکت لمینت کلیک های پارکت خورد نشود .

برای اینکه فاصله های پارکت لمینت با دیوار یکسان باشد از قطعات یکدست و یک اندازه چوبی استفاده کنید.

نصب پارکت لیمنت باید به صورت اجری باشد ونباید فاصله آنها کمتر از 30 سانتی متر باشد.

تمام کلیک های پارکت را توسط چکش های پلاستیکی و یا چکش و یک تکه چوب با ضربه ، محکم کنید تا از چفت شدن کامل کلیک ها مطمئن شوید.

ضربه ها را با احتیاط وارد کنید نباید ضربه به کلیک های پارکت آسیب بزید.

جاهایی که بیرون زدگی دیوار یا لوله های شوفاژ وجود دارند توسط گرد بر یا اره باید به صورت دقیق جا نمایی کنید تا تمام سطح کف پارکت شده و جای خالی باقی نماند و نمایی زیبا داشته باشد.

در پایان کار تمام کنار دیوار چوبهای فاصله گذاری پارکت لمینت را جدا کنید و توسط ماستیک یا فیتیله های مخصوص این کار این فضای خالی را پر کنید .

این کار باعث می شود که لیمنت های نزدیک دیوار پس از مدتی درز باز نکند یا از دیگر پارکت لمینت ها جدا نشود.

پس از پر کردن فضاهای خالی کنار دیوارها  قزنیز را نصب کنید.

این قرنیز ها می تواند از جنس پی وی سی یا پیلی استایرن یا ام دی اف باشند

برای مشاهده نمونه رنگبندی کامل قرنیز در اصفهان کلیک کنید.                                                                                                                                                                         مراحل نصب پارکت لمینت

در کنار کمد ها و جاهایی که نمیتوان از قرنیز استفاده کرد از اسکوتی استفاده میشود .

به یاد داشته باشید پارکت لمینت اتاق خواب ها از پارکت قسمت سالن به وسیله میانه باید جدا شود که این میانه دقیقا زیر چارچوب درب ورودی نصب می شود .

در جاهایی که پارکت تمام می شود برای محافظت از لبه و کلیک پارکت لمینت و برای زیبایی بیشترباید از ابزار تمام کننده استفاده شود.

جهت مشاهده ابراز دکوراتیو  کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *