گرماژ کاغذ دیواری چیست

گرماژ کاغذ دیواری چیست

گرماژ کاغذ دیواری چیست

یکی از متریال مهمی که در تغییر دکوراسیون منزل بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، کاغذ دیواری می‌باشد. کاغذ دیواری‌ها نقش و نگارهای جذاب و جالبی را بر روی دیوار ایجاد می‌کنند، که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌نمایند. از دیگر محصولاتی که به تغییر ظاهری محیط زندگی شما بسیار کمک می‌کند، همین کاغذ دیواری می‌باشد.

 کاغذ دیواری در شیراز به دلیل سهولت در نصب و نداشتن مشکلاتی نظیر نقاشی کردن ساختمان به وسیله رنگ، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اما هنگام خرید آن حتماً باید به یک سری نکات توجه ویژه و خاصی داشت. یکی از نکات بسیار مهم هنگام خرید و انتخاب کاغذ دیواری گرماژ آن است. پس بهتر است اول آن را بشناسید، سپس با دقت به خرید بپردازید. در این مقاله تلاش خود را در معرفی گرماژ کاغذ دیواری مبذول نموده‌ایم، بهتر است تا آخر ما را همراهی نمایید.

     گرماژ کاغذ دیواری

تعریف کاغذ دیواری

قبل از اینکه با یکی از ویژگی‌های کاغذ دیواری یعنی گرماژ آشنا شوید، بهتر است اطلاعات مفید و مختصری هم در مورد خود کاغذ دیواری داشته باشید. به پوششی که با طرح و رنگ‌های متنوع بر روی دیوار استفاده می‌گردد، کاغذ دیواری می‌گویند. جنس این پوشش از کاغذ است که به روش‌هایی مانند چاپ غلتکی، طرح و رنگ‌های متعددی بر روی آنها چاپ می‌گردد. اصولا کاغذ دیواری‌ در شهرکرد به دلیل پیروی از روش‌های چاپ خاص، دارای طرح‌های تکرار شونده هستند و نمی‌توان انتظار طرح‌هایی یک تکه داشت.

معرفی گرماژ کاغذ دیواری

شاید اگر از اکثر افراد سوال گرماژ کاغذ دیواری چیست را بپرسید، در جواب بگویند منظور همان ضخامت کاغذ دیواری است، در حالی که این جواب کاملاً اشتباه است. زیرا منظور از گرماژ کاغذ دیواری‌های موجود در شیراز، جرم یا وزن کاغذ دیواری‌ها در یک متر مربع می‌باشد. اصولاً هنگام خرید آن به فاکتور گرماژ بسیار دقت می‌شود. زیرا در بازار امروزه، کاغذ دیواری‌ها با گرماژ‌های خاصی ارائه می‌گردند. پس بهتر است متناسب با کارایی و ویژگی هر کدام، آنها را به کار ببرند. در واقع گرماژ یک معیاری برای سنجش کیفیت و ضخامت کاغذ دیواری است. به طوری که هر چه گرماژ کاغذ دیواری بیشتر باشد، قطعا قیمت آن بالاتر و مقاومت آن هم بیشتر خواهد شد.

گرماژ کاغذ دیواری

گرماژ کاغذ دیواری چیست

نحوه شناسایی گرماژ کاغذ دیواری در شهرکرد

اصولا افراد ساکن در شهرکرد با این سوال مواجه می‌شوند که هنگام خرید کاغذ دیواری چگونه گرماژ آن را تشخیص دهیم. در جواب باید گفت هنگام مراجعه به فروشگاه‌های کاغذ دیواری اصولاً آلبوم‌هایی را در مقابل شما قرار می دهند که صفحه هر کدام از این آلبوم‌ها یک تکه از کاغذ دیواری‌های موجود در فروشگاه می‌باشد.  اصولاً در کنار هر کدام از این صفحات، گرماژ آن ذکر شده است و کار را برای شما آسان و راحت‌تر می‌کند. حال اگر هم گرماژ آنها ذکر نشده باشد، بهتر است با لمس کردن هر کدام از ورق‌های آلبوم پی به گرماژ حدودی آن ببرید. همانطور که پیش‌تر عنوان کردیم، هرچقدر ضخامت کاغذ دیواری در زیر دستتان بیشتر احساس شود، قطعاً آن مدل کاغذ دیواری گرماژ بیشتری خواهد داشت. پس این راه حل، هم یکی از روش‌های تشخیص گرماژ کاغذ دیواری شناخته می‌شود.

ویژگی کاغذ دیواری‌هایی با گرماژ پایین یا کم

بسیاری از افراد تصور می‌کنند کاغذ دیواری با گرماژ پایین، کیفیت بالایی دارد. در حالی که چنین نیست. کاغذ دیواری‌هایی که در شیراز موجود هستند اصولاً با دو گرماژ کم و زیاد می باشند که کاربران با توجه به بودجه و کارایی هر کدام، آنها را خریداری می‌کنند. اما کاغذ دیواری با گرماژ کم دارای یک سری مزایا و معایب هستند، که عبارتند از:

نصب سریع و آسان

 کاغذ دیواری‌هایی با گرماژ کم، نسبت به دیگر کاغذ دیواری‌ها به راحتی نصب می‌گردند.

مشخص شدن چسب زیر کاغذ دیواری

 به دلیل نازک و کم حجم بودن این مدل کاغذ دیواری، چسب‌ها به راحتی از زیر آن معلوم می‌گردند.

پایین بودن طول عمر آنها

شاید این نوع کاغذ دیواری به راحتی نصب و استفاده گردد، اما از نظر ماندگاری، طول عمر خیلی پایین‌تری نسبت به دیگر کاغذ دیواری‌ها دارد.

ارزان بودن

از دیگر مزایای مهم آن می‌توان به پایین بودن قیمت آن اشاره کرد. اصولاً مستاجرانی که قصد تغییر دکوراسیون منزل با هزینه کمتری را دارند، از این نوع کاغذ دیواری استفاده می‌کنند.

   گرماژ کاغذ دیواری

ویژگی کاغذ دیواری‌هایی با گرماژ بالا یا زیاد

صد در صد این نوع کاغذ دیواری در مقابل کاغذ دیواری‌هایی با گرماژ پایین دارای یکسری مزایای خاص هستند، اما در عین حال معایبی را هم دارا می‌باشند که در ادامه به طور مختصر به بررسی آن می‌پردازیم.

داشتن طول عمر بالا

اصول کاغذ دیواری‌هایی با گرماژ بالا به دلیل داشتن ضخامت و وزن بیشتر ماندگاری بالاتری را هم دارند.

نصب سخت

برای نصب کاغذ دیواری‌ها با گرماژ بالا در شهرکرد بهتر است از افراد متخصص استفاده شود. زیرا در این نوع کاغذ دیواری به دلیل سنگین بودن، احتمال درز افتادن بین آنها بالا می‌رود و اجرا را بسیار سخت‌تر می‌کند. پس باید از افراد متخصص در این زمینه بهره برد.

بالا بودن قیمت

قاعدتاً هر چقدر وزن و حجم کاغذ دیواری بالاتر رود، از نظر قیمتی افزایش پیدا می‌کند.

قابلیت شست و شو

چون کاغذ دیواری‌های با گرماژ بالا نسبت به دیگر کاغذ دیواری‌ها از ضخامت مطلوبی برخوردار هستند، به راحتی قابل شستشو می‌باشند.

عدم تغییر رنگ در برابر اشعه ماورا بنفش

اصولاً در مکان‌هایی که مستقیماً با نور خورشید سر و کار دارند، استفاده از این نوع کاغذ دیواری بهینه‌تر است. زیرا تابش نور خورشید بر تغییر رنگ آنها اثری نخواهد گذاشت.

     گرماژ کاغذ دیواری

جمع بندی نهایی

همانطور که در این محتوا بیان کردیم، گرماژ کاغذ دیواری به وزن و سنگینی آن بستگی دارد. اصولاً کاغذ دیواری‌ها با جنس‌های متفاوت، دارای گرماژ مختلفی هستند. پس نمی‌توان از همه جنس‌های کاغذ دیواری گرماژ یکسانی را انتظار داشت. پس هنگام انتخاب کاغذ دیواری بهتر است ویژگی و خصوصیات محل زندگی خود را از نظر میزان رطوبت یا در معرض آفتاب بودن مورد بررسی قرار دهید، سپس به انتخاب کاغذ دیواری بپردازید. البته این نکته را هم مدنظر قرار دهید که هرچند گرماژ بسیار بالا یک ویژگی مثبت برای کاغذ دیواری است، اما ممکن است یکسری مشکلات را هم به همراه داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *